Thursday, April 4, 2013

Hvorfor Halldis i Eventyrland?

Da jeg var tenåring skreiv jeg dikt. Massevis av dikt. Jeg likte å signere med Alice. Alice in Wonderland, tenkte jeg på da. Det var mitt pseudonym og kallenavn. Navnet som sto på russelua mi. Jeg tror ikke jeg fikk mye gjennomslag for det. Men i mitt eget hode var jeg Alice. På jakt etter livet i en spennende verden.

Slik er det litt fortsatt.


Jeg føler fortsatt at jeg er i Eventyrland, men jeg er heller Halldis enn Alice. Jeg skriver ikke så mange dikt lenger, men jeg er spesielt opptatt av ord og kommunikasjon. Av og til føler jeg meg liten og redd, andre ganger stor og sterk og modig. Ofte føler jeg også at verden er nokså ulogisk. Akkurat som i Alice sitt Eventyrland.

Nå er jeg midt i livet, og jeg har forlatt en trygg og god jobb, og mange supre kolleger, i Kongsberg Gruppens kommunikasjonsavdeling. Jo eldre jeg blir, jo mer komplisert forstår jeg at kommunikasjon er. Derfor blir det heller aldri kjedelig.

For en måned siden i dag startet jeg i halv stilling som kommunikasjonsrådgiver for Kunnskaps- og kulturpark-prosjektet i Kongsberg kommune . Det er et virkelig eventyrland jeg har gått inn i! Prosjektet er stort og viktig for Kongsbergs framtid, og skaper stort engasjement blant folk. For og mot. Her er det onde dronninger, skremte harer, gale menn med hatt og merkelige tvillinger. Og mye mer. Absolutt en spennende og utfordrende oppgave, der jeg jobber med noe som betyr noe for mange rundt meg.

Bloggen min vil handle om ting jeg er opptatt av, kanskje med et faglig skråblikk. Du kan lese den bare fordi du vil, for å bli bedre kjent med meg eller for å se om du kanskje har lyst til å jobbe med meg.

No comments:

Post a Comment